OPBR verheldert en verenigt

OPBR Helpt en Koop Lokaal

Koop Lokaal Bodegraven-Reeuwijk onderneemt diverse acties om detailhandel, horeca en dienstverleners te ondersteunen.
kooplokaal

Het landelijke beeld van door corona getroffen sectoren trekt zich door in onze gemeente. Ook in Bodegraven-Reeuwijk zijn de gevolgen van de pandemie vooral voelbaar in de horeca en sportscholen. Ook de non-food detailhandel heeft een flinke tik te verwerken gekregen. Het platform Kooplokaal.inbr.nl richt zich met name op de bovenstaande sectoren.

Shop, kras & win

Op Koop Lokaal kunnen de ondernemers uit Bodegraven-Reeuwijk zich kosteloos aanmelden voor een presentatie. Zij doen mee met de acties die het platform dan onderneemt. Op het moment van publicatie van dit bericht (midden juli 2020) loopt de grootse Shop & Win actie. Een actie om de consument vooral naar de lokale winkels te krijgen. De actie wordt ondersteund door Hubo, Karwei en de supermarkten Plus en Jumbo in Bodegraven-Reeuwijk. Zij stelden belangeloos grote prijzen beschikbaar. Bij een aantal ondernemers zijn prijzen ingekocht, en veel ondernemers stelden spontaan nog meer prijzen beschikbaar. Al en met al zitten er zo’n 200 prijzen in de pot. De actie loopt tot 31 juli 2020.

Social Media Campagne: kleding, horeca, sportschool

Naast deze Shop & Win actie stelt het platform de social media kanalen ter beschikking om de lokale ondernemers een extra publicitair zetje te geven. Ook hier wordt extra actie gevoerd. Voor de eerste social media campagne werden kledingzaken in de gelegenheid gesteld om een video in te sturen. Zowel Burger (Reeuwijk) als Jones & Jones (Bodegraven) maakten hier gebruik van. Hun video’s zijn circa 6000 keer bekeken op de Facebook- en Instagrampagina van Koop Lokaal. Uiteindelijk ontving de video van Burger nét iets meer likes. Hierdoor mochten zij een kledingbon van maar liefst 200 euro uitreiken.

Voor de tweede social media campagne werd de horeca uitgenodigd om een video van maximaal één minuut in te sturen. De Munt (Bodegraven) was de enige die op deze uitnodiging inging. Het heeft hen heel wat opgeleverd: de video is maar liefst door 12.925 personen bekeken, verzamelde meer dan 400 likes. De derde campagne richt zich op de sportscholen. Deze campagne gaat binnenkort van start.

Een aantal ondernemers is dermate enthousiast dat zij ook ná coronatijd een functie voor dit platform zien weggelegd. De mogelijkheden worden momenteel onderzocht door de ondernemersverenigingen BOV en Bruggeakker.

Meld je aan!

Detailhandel, horeca en dienstverleners die aan consumenten leveren, kunnen op kooplokaal.inbr.nl kosteloos hun openingstijden, diensten, services en acties publiceren. Aanmelden kan via Gratis aanmelden

Ja, ik wil op de hoogte blijven!

Aanmelden nieuwsbrief
Sluiten